Het wordt niet alleen tijd om na te denken over het ‘nieuwe werken’ maar ook over het ‘nieuwe zorgen’. Dat vindt het Feministische Netwerk (FemNet) van GroenLinks. Zij organiseren hierover een debat–dag samen met de Tweede Kamerfractie van GroenLinks. Volgens FemNet-bestuurslid en dagvoorzitter Hann van Schendel is het hoog tijd om verder te kijken dan werk alleen. "Als we willen dat vrouwen actiever worden op de arbeidsmarkt, zal gezocht moeten worden naar manieren om de combinatie van werk en zorg te makkelijker te maken. Alleen dan kunnen mannen en vrouwen taken echt gelijk gaan verdelen."

Op deze dag wordt er flink gediscussieerd over een ontspannen combi van arbeid en zorg. Wat kan er beter op het gebied van bijvoorbeeld het nieuwe werken, kinderopvang, en mantelzorg? Dat en meer komt op deze middag ter sprake in workshops, omlijst door gesproken columns door Dylan van Rijsbergen (bekend van o.a. Het onbehagen van de man) en Roos Wouters (bekend van Fuck, ik ben een feminist en Carrièrebitches en Papadagen). Ook is Ineke van Gent aanwezig om namens de Tweede Kamerfractie de dag in te leiden, en om aan het eind van de dag de ideeën mee te nemen naar Den Haag.

Het nieuwe werken/zorgen

Op weg naar ontspannen combi van arbeid & zorg

Zaterdagmiddag 18 juni van 13.00 tot 17.00 uur

Ook meepraten? Er is nog plek; meld je aan bij femnet@groenlinks.nl

Locatie: Hogeschool Utrecht, Koningsbergerstraat 9, 3531 AJ Utrecht.